Η έρευνα είχε ως κύριους στόχους α) την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και του περιβάλλοντος στο οποίο θα εφαρμοστούν οι προβλέψεις του νόμου μετά την ενσωμάτωση της Οδηγίας στο εθνικό δίκαιο και β) την ανάδειξη των θεμάτων στα οποία θα εστιάσει ο ΣΔΑΔΕ με προτάσεις κατά τη διαδικασία διαβούλευσης που προηγείται της νομοθέτησης.
Παράλληλα συστατικό στοιχείο του σχεδιασμού και του περιεχομένου των ερωτήσεων, ήταν η έμμεση διαμόρφωση ‘άτυπου’ οδηγού αυτοαξιολόγησης και προετοιμασίας των μελών του ΣΔΑΔΕ για τις σημαντικότερες ενέργειες που θα κληθούν να υλοποιήσουν μετά την ενσωμάτωση της Οδηγίας.
Η έρευνα αποτελεί κομβικό σημείο της διαδικασίας που υλοποιείται από το ΔΣ του ΣΔΑΔΕ στο πλαίσιο ενημέρωσης των μελών και της διαβούλευσης με την Πολιτεία. Της έρευνας προηγήθηκε ανάλυση του θεσμικού πλαισίου, οργανώθηκαν δύο εστιασμένες συναντήσεις εργασίας με μέλη του ΣΔΑΔΕ και experts και σήμερα, μετά την παρουσίαση της στον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας, ήδη διαμορφώνονται οι θέσεις – προτάσεις του ΣΔΑΔΕ που θα υποβληθούν στην κατά τη διαδικασία ενσωμάτωσης στο εθνικό δίκαιο.
Συνοπτικά τα βασικότερα ευρήματα – απόψεις των επιχειρήσεων είναι:
Οι μισές πιστεύουν ότι η Οδηγία θα φέρει σημαντικές/ριζικές αλλαγές στις Διευθύνσεις HR
Σχεδόν 8 στις 10 θεωρούν ότι το pay gap οφείλεται σε στρεβλώσεις του παρελθόντος και στερεότυπα
Περισσότερες από 8 στις 10 επιχειρήσεις θα επαναξιολογήσουν /αναδιαμορφώσουν όλες τις πρακτικές HR για την επικοινωνία μισθών και παροχών
Οι μισές πιστεύουν ότι η εξάλειψη του pay gap θα επηρεάσει θετικά τα μακροπρόθεσμα οικονομικά αποτελέσματα
Λίγο περισσότεροι από τις μισές πιστεύουν ότι για να αξιολογηθεί το ενδεχόμενο ύπαρξης pay gap απαιτούνται περισσότερα από 4 άτομα στην ίδια θέση
Σχεδόν 6 στις 10 έχουν αξιολογήσει και εντάξει σε ιεραρχικά κλιμάκια όλες τις θέσεις εργασίας
Μόλις στο 10% των επιχειρήσεων οι αξιολογήσεις θέσεων εργασίας είναι σε γνώση όλου του προσωπικού
Οι 4 στις 10 έχουν διαμορφωμένα μισθολογικά κλιμάκια για όλες τις θέσεις εργασίας
Παρά το γεγονός ότι οι μισές δεν έχουν μετρήσει το pay gap όπου αυτό έχει μετρηθεί αφορά κυρίως σε μικτούς μηνιαίους μισθούς μεγαλύτερους των 2.000 €
Σχεδόν 7στις 10 θεωρούν απαραίτητο εργαλείο τη διαμόρφωση οδηγού εφαρμογής μετά την ενσωμάτωση της Οδηγίας στο εθνικό δίκαιο